02.08 2023 Tulemused

My Relander U25 edetabelis esimese 100 seas

My Relander teeb eesti ratsaspordi ajalugu ja on esimene noorsportlane, kes on jõudnud FEI takistussõidu U25 arvestuses 100 parima sportlase sekka. Samuti on Relander üleüldise rankingu järgi parim eestlane. Möödunud nädalavahetusel Prahas toimunud rahvuste karika etapil 4* Grand Prix sõidus saavutatud 11. auhinnaline koht tõstab noore takistussõitja rankingut veelgi ning selle aasta tulemustega sai täidetud ka olümpianorm.

Foto: My Relander ja Expert Praha GP sõidus / Autor: Jan Vlcek

Oma kahe hobusega Prahas CSIO4* CET PRAGUE CUP 2023 võistlusel mitmetes sõitudes auhinnalisi kohti noppinud My Relanderi jaoks oli tegemist esimese 4* võistlusega. Suuri tulemuslikke eesmärke My endale ja oma hobustele ei seadnud, vaid soovis saada kogemust ja ennast koos hobustega proovile panna. Sellegipoolest saavutas My oma esimesel sellise tasemega võistlusel 145cm kõrgusel toimunud GP kvalifikatsioonsõidus hobusega Expert 7. auhinnalise koha. Sellele järgneval päeval nopiti 150 cm sõidus 12. auhinnaline koht ning viimase päeva 155cm kõrgusel toimunud GP-s saavutati 11. auhinnaline koht. Oma teise hobusega Ipsylon oli My 140cm sõidus 10. auhinnalisel kohal.

My ise jääb oma tulemustega väga rahule: "Prahas oli päris raske võistlus, see oli ka tiimide olümpiamängude kvalifikatsiooni võistlus, seega tase oli vastav. Ilm tegi võistluse veelgi raskemaks, mõne sõiduga jäime korralikult vihma alla, ning maneeži seal ei olnud, seega soojendus tuli samuti teha paduvihmas. Aga sellegipoolest olid hobused taaskord supertublid ja pidasid ilusti vastu."

Eestis ei ole palju ratsasportlasi, kes on võistelnud 4* tasemel, ning kuigi takistuste kõrgused võivad erinevate tärnide võistlustel olla samad, on tasemevahe Relanderi sõnul tuntav: "4* ja 3* erinevad parkuuride tehnilisustest ja ülesehitusest. Eriti mängitakse takistuste disainiga, näiteks värvide/kujude/kergusega, mis tekitab nii hobusele kui ratsanikule raskusi visualiseerida ning lugeda takistust õigesti. Kuna parkuure ei saa lubatust kõrgemaks või laiemaks ehitada on rajameistritel igasuguseid nippe, kuidas parkuure veel gramm raskemaks teha. Tänu sellele tulevad vead veelgi lihtsamalt. Muidugi olid parkuurid ka mõne võrra kõrgemad ja okserid veelgi laiemad kui 3* võistlustel."

Loe lisaks

${ i18n('all_news') }

(+372) 6 031 525
info@ratsaliit.ee

Arhiiv
Oma veebilehel kasutame küpsiseid. Küpsised aitavad analüüsida veebiliiklust ning annavad meile statistilist teavet.