20.09 2024

EEF üldkogu tõi lauale mitmeid olulisi teemasid

16.-18. septembril peeti Tallinnas Euroopa Ratsaspordi Liidu (EEF) üldkogu. Kolmepäevane sündmus, mis tõi kohale nii EEF kui FEI tippametnikud, pakkus osalejatele väärtuslikku võimalust kogemuste jagamiseks ning tulevikuplaanide arutamiseks.

Kokku osalesid üldkogul delegaadid 30 riigist. Sündmuse raames peeti EEF juhatuse koosolek, pidulik vastuvõtt kõigile osavõtjatele ning EEF üldkogu FEI presidendi Ingmar De Vosi (fotol) ja peasekretäri Sabrina Ibáñez'i osavõtul. Kohtumise fookusteemadeks olid ratsaspordile läbipaistvust ja kontrollitavust lisava hobuste digipassi arendus FEI poolt ning ratsaspordi jätkusuutlikkus. Viimase olulisust ning rahvuslike alaliitude rolli ratsaspordi sotsiaalse litsentsi väljateenimisel rõhutas kõigi üldkogu päevade jooksul oma sõnavõttudes ka EEF president Theo Ploegmakers. 

Selleks, et inspireerida rahvuslikke alaliite jätkusuutlikku teemat holistiliselt vaatama, oli üldkogule esinema palutud Soome ratsaspordi liidu esindus. Soome välja töötatud ratsaspordi jätkusuutlikkuse programm põhineb neljale sambale, vaadeldes ala jätkusuutlikkust nii keskkonna, kogukonna, hobuse heaolu kui ka majanduslikust perspektiivist. Programm võttis aluseks mitmeid ratsaspordi mõju puudutavaid uuringuid ning tugines statistikale, mis ühest küljest võimaldab kõiki programmi raames tehtavaid tegevusi eesmärgistada kui ka pakub hea tööriista ala positiivse mõju kommunikeerimiseks meediale ja ühiskonnale laiemalt. Tegemist oli inspireeriva pakkuva ettekandega, millest on kaasa võtta palju mõtteainet ka meie enda jätkusuutlikkuse plaani väljatöötamiseks.  

Nagu eelpool mainitud, tutvustati Euroopa riikide ratsaliitudele ka FEI hobuse digipassi projekti, mille laiemaks eesmärgiks on ala sotsiaalse litsentsi jätkusuutlikkusele kaasaaitamine läbi hobuse elukaare jooksul toimuva läbipaistvamaks muutmise. Samuti loodab FEI vabastada läbi hobuse passi ning seotud toimingute digiteerimise ja automatiseerimise ametnikke tarbetu bürokraatiaga tegelemisest, suurendada bioloogilist turvalisust ning kaitsta hobuse geeniprofiili. FEI loodab digipassi esimese versiooni lansseerida 2026. aasta alguses. Esialgul jääks digipass kehtima koos füüsilise passiga, kuid järk-järgult soovitakse füüsilise passi vajadusest siiski eemalduda. FEI eesmärgiks on pakkuda digipassi võimalust mitte üksnes FEI litsentsi omavahele hobustele, vaid kõigile hobustele – ka neile, kes spordis ei osale.  

Täiendavalt teatas FEI üldkogul plaanist tõsta märkimisväärselt FEI sportlase ja hobuse aastase litsentsi tasusid 10 Šveitsi frangilt 50 frangile alates aastast 2026. Põhjenduseks toodi tasude pikaajaline paigalseis hoolimata asjaolust, et FEI on aastate jooksul märkimisväärselt suurendanud enda pakutavate teenuste hulka ning suurendanud sellest tulenevalt kulutusi tööjõule. Ettepanek sai mitmetelt osalenud delegaatidelt kriitilist tagasisidet. Kuigi teema osas hääletust ei toimunud, on selge, et FEI tasud lähiajal tõusevad, sest FEI tänase juhtkonna hinnangul ei ole madalate tasude säilitamine liidu majandusliku jätkusuutlikkuse seisukohast võimalik.  

Nii litsentsitasude, digipassi kui ka hobuste heaolu ja ratsaspordi jätkusuutlikkuse teemad tulevad fookusesse ka käesoleva aasta lõpus Dubais aset leidval FEI üldkogul, peale mida saab arvatavasti selgemaks ka see, kuidas nendega lähiaastatel edasi liikuma hakatakse.

Foto: Joanna Jõhvikas

Loe lisaks

${ i18n('all_news') }

(+372) 6 031 525
info@ratsaliit.ee

Arhiiv
Oma veebilehel kasutame küpsiseid. Küpsised aitavad analüüsida veebiliiklust ning annavad meile statistilist teavet.